ENGLISH MATTERS & DEUTSCH AKTUELL

SAMSUNG CAMERA PICTURESKolejne, tym razem marcowo-kwietniowe numery English Matters i Deutsch Aktuell za mną – a więc i kolejne zmagania się z językiem angielskim i niemieckim. Z tym pierwszym nadal idzie mi znacznie lepiej, choć to z tego drugiego mam certyfikat – mam więc nad czym pracować. Nie poddaję się, bo wiem, iż w dzisiejszych czasach znać języki obce to podstawa. Kropka.

ENGLISH MATTERS

„Lolita” Vladimira Nabokova wciąż jeszcze przede mną, a zwycięski tekst Martyny Kościelnickiej (The Phenomenon of Lolita) tylko utwierdził mnie w przekonaniu, iż tę zaległość będę musiała w końcu nadrobić. A skoro mowa o zaległościach, to filmy z Henrym Cavillem również będę musiała w końcu obejrzeć, m.in. „Człowieka ze stali”, by sprawdzić, jaki jest z niego aktor (Henry Cavill – the Man of Steel) – jeżeli macie już jakieś zdanie na ten temat, to bardzo proszę – piszcie śmiało. Mimo że fanką wampirów nie jestem, to z ciekawością przeczytałam artykuł na temat tych japońskich (Japanese Vampires). Słyszeliście kiedykolwiek o Wojnie Dwóch Róż? Jestem pewna, że tak. Jeśli jednak zapomnieliście o tym fragmencie historii, to najnowszy English Matters pomoże Wam sobie o nim przypomnieć (Rosy Bloodshed – the Wars of Roses). Do moich ulubionych tekstów należą zawsze te z kategorii „podróże”. Tym razem mowa o Londynie. Dla początkujących (London for Beginners). Moja ukochana przyjaciółka (i notabene przyszła świadkowa) mieszka nieopodal, toteż nie mogę się już doczekać, kiedy ją w końcu odwiedzę i przy okazji zwiedzimy razem stolicę Anglii :) Co nieco o modnym „selfie” (Selfish Selfie) – bardzo interesujący tekst.

DEUTSCH AKTUELL

Kawę lubię bardzo i dlatego piję ją codziennie. Pewnego dnia dorobię się swojego własnego, wypasionego ekspressu. A raczej dorobimy – ja i Krzysztof ;) A póki co polecam artykuł o tym przepysznym napoju (Kaffe gut, alles gut!). Osobiście uważam, że dzieci powinny mieć styczność z językiem obcym (najlepiej poprzez zabawę) już od najmłodszych lat. Tekst w najnowszym Deutsch Aktuell przedstawia plusy i minusy dwujęzyczności u maluchów (Sprachen lernen von klein auf). Bardzo przydatnym artykułem jest ten o sztuce pisania listów, tak prywatnych, jak i służbowych. Wiele przydatnych zwrotów. Polecam (Die Kunst des Briefeschreibens). Wracając do historii – Otton von Bismarck (Der „Eiserne Kanzler”). A jeśli chodzi o podróże, Sttutgart to kolejne miasto, które z chęcią kiedyś odwiedzę.

I to by było na tyle. Te i jeszcze inne teksty przeczytacie w najnowszych magazynach od Colorful Media.


1. English Matters, nr 51/2015, Colorful Media, s. 42
2. Deutsch Aktuell, nr 69/2015, Colorful Media, s. 38

CM2014_biale_tlo_200px_zpsc5ebdce7

One thought on “ENGLISH MATTERS & DEUTSCH AKTUELL

Skomentuj

