TAM, GDZIE RODZI SIĘ MIŁOŚĆ – Edyta Świętek

548Naprawdę nie wiem, co mam teraz napisać. Edyta Świętek przekonała mnie do siebie „Cieniami przeszłości”, historią, która zaskakiwała i trzymała w napięciu przez większość stron, historią, która pochłonęła mnie bez reszty. Niestety, w przypadku tytułu „Tam, gdzie rodzi się miłość” nie mogę napisać tego samego. I jest mi z tego powodu przykro. Bo kibicowałam autorce, wierząc, że po tak dobrych „Cieniach…” dalej może być już tylko lepiej. Myliłam się?

Chciałabym zaprzeczyć. Tym razem jednak fabuła była – jak dla mnie – zbyt przewidywalna, zbyt pretensjonalna, chwilami nawet irytująca. Owszem, autorka starała się namieszać w głowach czytelników, stworzyć odpowiednie, mylące pozory, byleby tylko podsycić emocje, jednak nie zrobiła tego tak pomysłowo i skutecznie jak w „Cieniach…” (wiem, ciągle porównuję, ale nie mogę inaczej, skoro tamta powieść tak bardzo przypadła mi do gustu).
Historia rudowłosej Darii i jej rodziny mogłaby zachwycić i porwać (były momenty, iż nadzieje na lepszą lekturę znacznie wzrastały). Wszak zapoznanie się z nią zajęło mi raptem dwa dni. Dwa dni! Aż chciałoby się zapytać: to na co ja narzekam? ;) No właśnie, na co? Na miałkie dialogi, słabo naszkicowane postaci, niepotrzebne wątki tudzież mało rozbudowane co niektóre z nich… Trochę by się tego uzbierało. A mimo to przeczytałam tę książkę tak szybko. Zdaje się zatem, że potencjał w niej jest. I to coś, co, mimo wszelkich braków, każe czytać dalej.

Ww. książka mnie nie porwała, choć były na to szanse. Niemniej istnieje możliwość, iż sięgnę po drugą część, która jest już w przygotowaniu – „Tam, gdzie rodzi się zazdrość”. Teraz jednak zdecydowanie Was zachęcam do sięgnięcia po „Cienie przeszłości”, do książki, która jest najlepszą na tę chwilę wizytówką Edyty Świętek – oby więcej takich :)


Tam, gdzie rodzi się miłość – Edyta Świętek, Replika 2015, s. 400

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Replika

replika

 

5 thoughts on “TAM, GDZIE RODZI SIĘ MIŁOŚĆ – Edyta Świętek

    • Marta Augustynowicz pisze:

      I okładka również…
      Niemniej treść najważniejsza. Mnie nie przekonała, choć takie miałam na to nadzieje. Tym bardziej, że ww. „Cienie przeszłości” tak bardzo przypadły mi do gustu.
      No cóż. Bywa.

Skomentuj

