KULTURALNIE BYŁO: listopad ’14

W listopadzie znowu przeczytałam tylko dwie książki (coś słabo mi idzie z tą organizacją czasu). Niemniej były to książki warte polecenia – „Kobiety” oraz „Oficer i szpieg”. Obie traktujące o czasach dawniejszych (XX wiek; końcówka XIX wieku). Obie zajmujące się historią prawdziwą (kobiety w czasach II wojny światowej; słynna afera Alfreda Dreyfusa). Obie pozycje, do których warto sięgnąć. Zaczęłam również czytać „Dziewczynę, która słyszała kolory”, ale coś wolno mi to idzie – w przeważającej części książka ta jest po prostu nudna. Spodziewałam się czegoś lepszego (ale o tym niebawem). Udało mi się również przeczytać i napisać co nieco o Business English Magazine – językowym wydawnictwie od Colorful Media. I to by było na tyle z czytelniczych statystyk. Najbardziej uwiera fakt, że tyle książek jeszcze czeka na swoją kolej… Wystarczającym dowodem na to są listopadowe zdobycze. Zerknijcie poniżej ;)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

1. Polka, Wojtek Mazolewski Quintet – zakup własny. Absolutnie rewelacyjna płyta jeszcze bardziej rewelacyjnych muzyków! „Get free”, cover, który zrobili, to mój numer jeden! Polecam, zachęcam, coś wspaniałego! Cudowna energia :)
2. Brzask, Skubas – zakup własny. Kiedy po raz pierwszy usłyszałam jego „Nie mam dla ciebie miłości”, odpłynęłam. Piękny utwór. Co do pozostałych numerów, to jeszcze nie zdążyłam się wystarczająco „wsłuchać”, by móc je ocenić.
3./4. Sherlock Holmes, t.2 i t.3 – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka. Po przeczytaniu pierwszej części, nie mogłabym pominąć kolejnych :)
5. Ważne rozmowy Krysi o świecie, t.2 – do recenzji od wyd. Novae Res. Bardzo spodobała mi się pierwsza część – Rozmowy o tolerancji, a więc wierzę, że i kolejna – Rozmowy o konsumpcjonizmie – mnie nie zawiedzie. Ważne jest, by poruszać w książkach dla dzieci istotne tematy dla ich dalszego rozwoju.
6. Baśnie Braci Grimm dla dorosłych i młodzieży – do recenzji od wyd. Albatros. Bardzo jestem ciekawa, jak te wszystkie – tak dobrze przecież znane – baśnie wypadną bez cenzury ;)
7./8./9. Trylogia Stulecie – do recenzji od wyd. Albatros. Te ogromne tomiska muszę czym prędzej przeczytać, bo spodziewam się bardzo dobrej lektury. Lubię powieści, których fabuła oscyluje wokół prawdziwych wydarzeń. To musi być dobre.
10./11. Deutsch Aktuell i English Matters – kolejne numery od Colorful Media.

Co zaś tyczy pozostałych aktywności. Byłam w kinie na bardzo dobrym filmie Interstellar – Matthew McConaughey zachwycający! Byłam również na dwóch koncertach lokalnych (ełckich) muzyków. Greetings From Poland zagrali koncert „Wolność ma smak elektro” w klimatycznej lokomotywowni na terenie Ełckiej Kolei Wąskotorowej (10.11.2014 r.), zaś Paweł Borzeński z Kacprem Kasprzakiem wystąpili z tzw. piosenką autorską w Jazz Club Papaja (14.11.2014 r.).

W ramach mojej pracy w Muzeum miałam przyjemność uczestniczyć również w bardzo ciekawym spotkaniu z Sylwią Frołow (7.11.2014 r.) – opowiadała o swoich książkach – „Feliks Dzierżyński. Miłość i rewolucja. Biografia intymna” oraz „Bolszewicy i aniołowie” (czytaliście, znacie?). Byłam również na Targach Książki Historycznej w Warszawie (29.11.2014 r.), gdzie poprowadziłam lekcję muzealną „Podróż po świecie baśni mazurskich”, zaś mój kolega z pracy, a przy tym autor publikacji muzealnych, Rafał Żytyniec, promował „Ełk. Spacerownik po mieście niezwykłym” oraz „Ełk. Na tyłach historii czy w centrum nowoczesności?”.

Poza tym stale uczęszczałam (i uczęszczam) na próby, tak mojego zespołu Quintertonic (wkrótce opublikujemy nasze własne kompozycje – mam nadzieję, że przypadną Wam do gustu ;)), jak i na te przygotowujące do tegorocznego koncertu Kolęd w Ełckim Centrum Kultury (zostałam zaproszona do udziału w nich. Jestem ciekawa, jak mi pójdzie :)).

I tak oto przyszedł grudzień. Jestem pewna, że znowu będzie kulturalnie. Nie może być przecież inaczej.

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze.

4 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: listopad ’14

Skomentuj

