KULTURALNIE BYŁO: październik ’14

We wrześniu przeczytałam tylko jedną książkę, w październiku natomiast już dwie („Scotland Yard” i „Z jasnego nieba” – jedna z nich dość mocno mnie zawiodła). Jest więc jakiś progres ;) Wiem, że nie mam się czym chwalić w kwestii czytelniczej, ale KULTURALNIE BYŁO również w innych „kategoriach”. Znowu pogłębiłam swoją wiedzę na temat obcych kultur (English Matters & English Matters Fashion), a przy okazji podszkoliłam co nieco swoje zdolności językowe. Byłam też w kinie na dwóch filmach. Pierwszy z nich to „Bogowie” i absolutnie Wam go polecam. Podejrzewam jednak, że większość z Was już dawno go widziała – wszak tylu widzów udało mu się przyciągnąć do kin w całej Polsce. I słusznie! Tomasz Kot spisał się idealnie – jako Zbigniew Religa wypadł wręcz znakomicie! Nic tylko oglądać i podziwiać :) Co do drugiego filmu, to był to tytuł „Dracula Historia nieznana”. Muszę przyznać, że była to całkiem dobra rozrywka – na odstresowanie po ciężkim dniu jak znalazł. Bo gdybym miała się do czegoś przyczepić, to byłoby tego pewnie aż nadto. Jednak poszliśmy z Krzysztofem na ten seans tylko po to, by się trochę rozerwać. Nie marudziłam więc ;)

Udało mi się również wziąć udział w bardzo ciekawych wydarzeniach.

1. Koncert Anny Serafińskiej w Jazz Club Papaja – nie zachwyciłam się tym występem, choć umiejętności wokalne owej Pani są zdumiewające. Niestety zabrakło mi emocji, wrażliwości, które by do mnie trafiły (3.10.14).
2. Dzień czeski. Najpierw przesympatyczne spotkanie z Mariuszem Szczygłem w MBP w Ełku, później pyszna – czeska (knedle i piwo ;)) – kolacja w Jazz Club Papaja (10.10.14).
3. Koncert Agi Zaryan podczas Zaduszek Jazzowych w Ełckim Centrum Kultury – bardzo przyjemny wieczór. Aga Zaryan to bardzo zdolna wokalistka, pięknie śpiewa. Na dodatek towarzyszyło jej znakomite trio w składzie: Michał Tokaj (fortepian), Michał Barański (kontrabas) i Łukasz Żyta (perkusja) (31.10.14).

ZDOBYCZE

Jak co miesiąc moje półki wzbogaciły się o kolejne cudowności :) Bardzo nastrojową płytę Krzysztofa Herdzina – Jesteś światłem – zakupiłam (a właściwie to Krzysztof zakupił ;)) w Biedronce za niecałe 10 zł – takie promocje to ja lubię :) Dwie kolejne płyty – Anny Serafińskiej Groove Machine oraz Agi Zaryan Remembering Nina & Simone – również dostałam od mojego kochanego Krzysztofa. A że kupił je podczas koncertów owych pań, to udało mi się zdobyć również autografy (kolekcja mi się powiększa ;)) – jest radość :)

Co zaś tyczy nowości książkowych. Dwie z nich są autorstwa Siegfrieda Lenza, niemieckiego pisarza urodzonego w Polsce, a ściśle mówiąc – w Ełku (niestety zmarł 7 października br.) – „Die Flut ist pünktlich” (tzw. „gift”) oraz „Słodkie Sulejki” (zakup własny). Będąc na spotkaniu z Mariuszem Szczygłem nie mogłam nie kupić jego książki (padło na „Gottland”) – oczywiście nie zabrakło również okazji do zdobycia autografu ;). „Morderstwo jako dzieło sztuki” Davida Morrella oraz „Dziewczyna, która słyszała kolory” Kelly Jones to egzemplarze recenzenckie od wydawnictwa Albatros.

No i to by było na tyle :)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze.

5 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: październik ’14

  1. Bombeletta pisze:

    Koniecznie muszę obejrzeć „Draculę: historię nieznaną” – właśnie na kawał dobrej rozrywki z wampirem w tle liczę i na klimat, a po zwiastunie czuję, że to może być to :) Ach, Aga Zaryan! Uwielbiam!

Skomentuj

