KULTURALNIE BYŁO: wrzesień ’14

Patrzę i oczom nie wierzę! Tylko jedną książkę przeczytałam we wrześniu. JEDNĄ! Jak to w ogóle możliwe? Obejrzałam też JEDEN serial i JEDEN film w kinie. Byłam na JEDNYM koncercie. Zorganizowałam też JEDEN konkurs na FB. Wrzesień pod hasłem „jedynki” ;) No cóż, przechodząc do krótkiego podsumowania, mam nadzieję jedynie, że w październiku nieco bardziej „poobcuję” z kulturą.

1. Ciao Bella – dla tych, co lubią nawiązania do historii, Włochy oraz opowieści o miłości i karierze, jakie zdarzają się jedynie w książkach.. :)

2. Sherlock – czy muszę jeszcze komukolwiek pisać, jak znakomity jest ten serial? Kto nie widział, ten trąba! (Ale zawsze można nadrobić zaległości ;))

3. Miasto 44 – film Jana Komasy, o którym jest teraz bardzo głośno. Zdania są baaaardzo podzielone. Ja niestety przychylam się do tych bardziej krytycznych. No cóż, mnie tego typu stylistyka nie przekonuje. Ale zachęcam, by ten film obejrzeć. Warto wyrobić swoje własne zdanie, a poza tym jest w nim wiele rzeczy, które zasługują na pochwałę (m.in. scenografia, stroje, efekty specjalne…). Dla mnie dużą uciechę stanowiła możliwość obejrzenia Janka Kowalewskiego (ełczanina! :)) w roli 16-letniego Żyda, Adama, który dołączył do Powstańców.

4.  Adam Bałdych Imaginary Quartet – przepiękny koncert w Jazz Club Papaja, który na długo pozostanie w mojej pamięci. Słyszeliście już kiedyś, jak Adam gra na skrzypcach? Dla mnie to był pierwszy raz, ale jakże wspaniały. Pamiętajcie – jak tylko nadarzy się ku temu okazja, nie zmarnujcie jej! Bo będziecie kiedyś żałować :)

5. Konkurs BBC na DVD – razem z Best Film uszczęśliwiliśmy 3 osoby – fajne uczucie :)

ZDOBYCZE

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Tego na szczęście było nieco więcej :)
Oto moje wrześniowe zdobycze:

1. English Matters nr 48/2014 – od wyd. Colorful Media
2. Fashion – wydanie specjalne English Matters od wyd. Colorful Media
3. Business English Magazine – od wyd. Colorful Media
4. Oficer i szpieg – do recenzji od wyd. Albatros
5. Tu spał Yossarian – j.w.
6. Z jasnego nieba – do recenzji od wyd. Replika
7. Kobiety – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka
8. New Tradition – Krzyś zakupił i zdobył dla mnie autograf po koncercie Adama Bałdycha :)))
9. Ten, Pear Jam – ode mnie dla Krzysia choć raz ;))
10. Monster of Jazz, Pink Freud – mój zakup
11. My funny Valentine, Matt Dusk – mój zakup

SAMSUNG CAMERA PICTURES

No więc to tyle, do następnego! :)

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze.

 

3 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: wrzesień ’14

  1. palanee pisze:

    Ja jestem bo trąba, bo widziałam tylko jeden odcinek Sherlocka ;) Ale jako że mi się podobał, zamierzam do niego wrócić – mam nadzieję, że jak najszybciej! :D

Skomentuj

