KULTURALNIE BYŁO: lipiec ’14

To był chyba najsłabszy miesiąc, jeśli chodzi o moje zaangażowanie w prowadzeniu bloga. Oczywiście nie omieszkam się z tego wytłumaczyć – dostałam pracę :) I to nie byle jaką zresztą, bo w kulturze! Od 7 lipca pracuję w Muzeum Historycznym w Ełku i muszę przyznać, że jestem baaaaardzo zadowolona. Praca sprawa mi przyjemność – nie mogło być lepiej ;) Wracając jednak do bloga… Mimo że nieco go zaniedbałam, to wcale nie oznacza, że się nie poprawię w tej kwestii. A wręcz przeciwnie! Jestem pewna, że uda mi się odpowiednio zorganizować, aby mój blog na Pięknej nie zamarł do końca.

LICZBY

Przeczytałam tylko 7 książek. Piszę tylko, bo na dodatek 4 z nich to niewielkiej objętości książeczki dla dzieci. No cóż, dobrze, że w ogóle coś przeczytałam ;)

1. Cienie przeszłości – nie spodziewałam się, że to będzie aż tak dobre! Historia kobiety, która traci pamięć, po czym na nowo odkrywa siebie i swoje życie. Absolutnie polecam!
2. Zakochać się – kolejna, świetna powieść Cecelii Ahern. Jestem fanką tej autorki i przeczytam wszystko, co wyjdzie spod jej pióra. Uwaga! Od jej książek można się uzależnić! ;)
3. Potomkowie pierwszej czarownicy – książka Zuzanny Gajewskiej – autorki bloga Szufladopółka oraz redaktorki portalu eKulturalni.pl. Powieść ta (bazująca na mitach i wierzeniach słowiańskich) zdobyła pierwsze miejsce w konkursie literackim zorganizowanym przez Fundację Elbląg. Póki co można ją zdobyć jedynie za sprawą akcji autorki „Moja książka w Waszych rękach”.
4. Ołowiany dobosz, 5. Koszyczek Ludwiczka, 6. Kim będą? oraz 7. Kocham ciebie, mamo – Tadeusz Kubiak dzieciom! Polecam!

Przeczytałam i przedstawiłam Wam również najnowsze numery magazynów językowych English Matters i Deutsch Aktuell (jak to dobrze, że w końcu wzięłam się za naukę/przypomnienie tych języków :))

Na filmy praktycznie nie było już czasu, aczkolwiek zaczęłam w końcu oglądać Sherlocka – pierwszy sezon już za mną, czas więc rozpakować dwa kolejne. Niebawem opiszę swoje wrażenia :)

ZDOBYCZE

SAMSUNG CAMERA PICTURES

1. Dom złudzeń. Iga – za przedpremierową recenzję od wyd. Replika
2. Cienie przeszłości – j.w.
3. Scotland Yard – do recenzji od wyd. Albatros
4. Imperium – j.w.
5. Srebrny miecz – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka
6. Trafny wybór – kupiłam w Biedronce za 9,90 zł :)
7. Ełk. Spacerownik po mieście niezwykłym – od Muzeum Historycznego w Ełku
8. Ełk – Dzieje miasta – j.w.
9. Koszyczek Ludwiczka – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka
10. Kim będą? – j.w.

Nie będę przedłużać, bo nie mam za bardzo o czym więcej pisać – a przynajmniej nic mi nie przychodzi do głowy. Ekspresowy miesiąc ;) Do następnego!

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze!

12 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: lipiec ’14

  1. Bombeletta pisze:

    „Trafny wybór” stoi i czeka od miesięcy i sama siebie nie rozumiem, czemu nie zabrałam się za lekturę, bo ogromnie podoba mi się styl Rowling :D Czekam na Twoje wrażenia!

    • Marta Augustynowicz pisze:

      Ja kocham styl Rowling w Harrym Potterze :D
      Jestem w trakcie czytania „Wołania kukułki”, ale jakoś nie mogę się wciągnąć. Dłuży mi się to czytanie, oj dłuży. I w sumie sama nie wiem dlaczego – wszak nie mogę powiedzieć, że ów tytuł mi się nie podoba. Wręcz przeciwnie – historia zdaje się być ciekawa. Hmm… dziwne to, dziwna ja ;)
      Zobaczymy, jak mi pójdzie z „Trafnym wyborem” :)

Skomentuj

