KOCHAM CIEBIE, MAMO – Tadeusz Kubiak

large_978-83-7785-451-8Tadeusz Kubiak po raz kolejny!
Tym razem trafiła w moje ręce książka przeznaczona nie tylko dla dzieci, ale również dla ich mam! „Kocham ciebie, mamo” to zbiór wierszy okraszonych wdzięcznością, szacunkiem, uwielbieniem, a przede wszystkim miłością wobec tych najważniejszych kobiet w życiu każdego człowieka.

„Matko, pamiętasz – hodowałaś kwiaty / W naszym małym, wesołym ogrodzie… / Tak cię cieszyły, gdy się rozwijały / kolorowsze i bujniejsze co dzień…
Tak cię cieszyły barwne tulipany / i peonie kwitnące pod oknem… / Jak piękne były w tym ogrodzie róże, / dwa tureckie bzy dumne, samotne…
Mogę, o, mamo, iść ogromnym światem / i oglądać cuda tego świata, / lecz nigdy, nigdzie, mamo, nie zapomnę / o tych twoich najpiękniejszych kwiatach.
O tej maciejce tak pachnącej nocą / I o bratkach ścielących się nisko… / O, mamo, nigdy, nigdzie nie zapomnę / maleńkiego ogrodu nad Wisłą…”
(„Kocham ciebie, mamo” – T. Kubiak)

Piękne utwory, które przywracają wspomnienia z dawnych lat. I nawet jeśli różnią się (te wspomnienia) od tych opisanych przez Kubiaka, to nie ma to najmniejszego znaczenia – każde z nich są wyjątkowe (bo o wyjątkowych mamach) i warte tego, by je pielęgnować.

Jako dziewczynka robiłam własnoręczne laurki mojej mamie (bo która z nas tego nie robiła). Rysowałam serca, kwiatki, rodzinne „podobizny”, pisałam życzenia… Wszystko po to, by sprawić  Jej radość (i pewnie sprawiałam, bo do dziś przechowuje niektóre z otrzymanych kartek). Piszę o tym nie bez powodu. Chodzi o format książki, który tak bardzo kojarzy mi się z laurką właśnie. A ilustracje Marcina Laszczaka tylko potęgują to wrażenie – jest tak kolorowo, nastrojowo, sentymentalnie… Podoba mi się :) Idealny pomysł na prezent (od dziecka dla mamy – tatusiowie mogliby co nieco podpowiedzieć swoim pociechom ;)) – bez względu na okoliczność.

Wydanie to zasługuje na duży komplement.

No cóż mogę więcej dodać – polecam z całego serca :)

***

Kocham ciebie, mamo – Tadeusz Kubiak, Zysk i S-ka 2014, s. 32

Za egzemplarz recenzencki dziękuję Wydawnictwu Zysk i S-ka

logo-zysk

Skomentuj

