ENGLISH MATTERS nr 47/2014

0444fa23bdeaf060d0ec6af779a3b118Jakiś czas temu informowałam Was na Facebooku, że czas najwyższy przegonić lenia i wziąć się za naukę (przypomnienie) języków obcych. Wszak nigdy nie wiadomo, kiedy owe zdolności poliglotyczne się przydadzą i lepiej, by wówczas nie okazały się być na marnym poziomie ;)

Zastanawiałam się nad formą realizacji owego postanowienia i tak się jakoś złożyło, że udało mi się połączyć przyjemne z pożytecznym. Zaczęłam bowiem czytać magazyny, w tym jakże ciekawe artykuły. Tak po angielsku, jak i niemiecku. Mowa o English Matters oraz Deutsch Aktuell – magazynach specjalistycznych (językowych) wydawanych przez Colorful Media. Dzisiaj opowiem Wam o tym pierwszym.

English Matters to dwumiesięcznik tworzony przez polsko-brytyjski zespół (tym większe zaufanie z mojej strony). Jego największym atutem jest to, iż teksty w nim zamieszczone dotyczą bieżących wydarzeń i aktualnych (nieraz bardzo uniwersalnych) tematów. Inaczej mówiąc, English Matters jest na czasie :)

Jest to moje pierwsze spotkanie z tym magazynem, ale jestem pewna, że nie ostatnie – przyznaję bowiem, że spełnia moje oczekiwania niemal pod każdym względem. Między innymi wielki plus za oprawę, a przede wszystkim samą treść, jakże różnorodną zresztą.

THIS AND THAT

Jak czytać ułamki i inne symbole, jak opisywać kąty i linie różnego rodzaju – nie taka matematyka straszna, nawet po angielsku, gdy odpowiednie osoby na jej temat mówią/piszą ;) A nawet jeśli, to dla każdego, co innego. W dziale tym poznacie także dwuznaczne, a przy tym zabawne nazwy produktów czy też będziecie mieli okazję poznać znaczenie anglojęzycznych cytatów literackich.

PEOPLE AND LIFESTYLE

Współczesne oblicza architektury to temat, który powinien spodobać się każdemu, kto choć trochę interesuje się tą dyscypliną sztuki. Tak, tak, te niezwykłe budynki zachwycają i zadziwiają już od pierwszego spojrzenia na nie.

A myśleliście kiedyś o tym, by zrobić sobie tatuaż? Ja swego czasu miałam ku temu „ciągoty”, ale ostatecznie zrezygnowałam :) Niemniej warto przeczytać rozmowę z Martinem Addisonem, który tworzy prawdziwe dzieła na skórze. Spodobało mi się jego profesjonalne, a przy tym pełne pasji i zaangażowania podejście.

No i ta wokalistka… Lorde – jakoś wcześniej o niej nie słyszałam, a przynajmniej nie miałam świadomości, że słuchając w radio np. „Royals”, słucham właśnie jej! A to taka młoda i zdolna dziewczyna. W tym numerze rozłożono na czynniki pierwsze jej piosenkę „Tennis court”.

CULTURE

Mój ulubiony dział :) Różnice (lub ich brak) między tym, co angielskie a brytyjskie. Sama niejednokrotnie się gubię ;) Bardzo ciekawy artykuł. Choć jeszcze ciekawszy wydaje się ten na temat „złych chłopców”, pośród których znalazł się sam Janosik! A jak! :)

LANGUAGE

Język, język, język – polski, angielski, niemiecki… – nie ma znaczenia. Najważniejsze, że trzeba nad nim pracować, by brzmiał jak najlepiej. Bardzo pomocny w tej kwestii wydaje się być tzw. Native Speaker, choć sama nie miałam okazji z jego usług korzystać. Niemniej English Matters poleca i podpowiada, jak znaleźć tego najlepszego i najbardziej odpowiadającego naszym oczekiwaniom.

SCIENCE

Psychologia zawsze mnie pociągała. Odkrywanie tego, co związane z ludzką psychiką, fascynowało mnie i nadal fascynuje. Tym bardziej, gdy chodzi o ludzką inteligencję (wiedzcie, że liczbami jej nie zmierzycie!) – obok tekstów o niej traktujących nie jestem w stanie przejść obojętnie. Lubię wiedzieć o człowieku jak najwięcej.

TRAVEL

Lato, wakacje, to i o podróżowaniu się marzy. I nawet jeśli na marzeniach się kończy, to miło jest poczytać o miejscach, które jeszcze milej byłoby odwiedzić (i kto wie, czy tak się właśnie kiedyś nie stanie :)). Malta, Wielka Brytania… eh… i te jakże zachęcające zdjęcia! Bajka!

CONVERSATION MATTERS

Uwaga, uwaga! Cenne wskazówki dla wszystkich… „poszukujących” ;) – jak flirtować (a jak na pewno tego nie robić) podpowiada English Matters ;)

LEISURE

Czas wolny/wypoczynek według brytyjskiej młodzieży (o tym, co lubi oglądać). Mnie tam niekoniecznie ten artykuł zaciekawił, ale może kogoś z Was…?

I to by było na tyle, jeśli chodzi o ten numer. Poza omówionymi przeze mnie tekstami (w większości dostępnymi również w formacie MP3!), na uwagę zasługuje fakt, iż pod każdym z nich jest załączona lista trudniejszych słówek – to o wiele ułatwia czytanie i naukę danego języka.

Szczerze polecam Wam ten magazyn!
Bo nauka może być przyjemna! :)

***

English Matters, nr 47/2014, Colorful Media, s. 42

Cena: 9,50 zł
Do kupienia: TUTAJ

CM2014_biale_tlo_200px_zpsc5ebdce7

One thought on “ENGLISH MATTERS nr 47/2014

Skomentuj

