KULTURALNIE BYŁO: czerwiec ’14

Nie macie wrażenia, że człowiek im starszy, tym szybciej czas mu ucieka? Toż dopiero co styczeń był. Dopiero co witaliśmy ten nowy rok, a to już jego połowa za nami! Kiedy, ja się pytam, kiedy to zleciało? No cóż, czasu nie zatrzymamy (tym bardziej go nie cofniemy), toteż nie pozostaje nam nic innego jak… wspominki. A że w czerwcu całkiem kulturalnie było, to teraz co nieco o nim.

LICZBY

Przeczytałam 8 książek. Czyli nie mam co narzekać ;)

1. Parabellum. Prędkość ucieczki – o tej książce słyszeli już chyba wszyscy (głównie za sprawą Anity ;)). A jeśli są osoby, które o niej nie słyszeli i, co gorsza, nie czytali jej, to oczywiście zaległość tę muszą koniecznie nadrobić! Jest to bowiem powieść historyczna, od której ciężko się oderwać. Pocieszający jest fakt, iż Parabellum liczy 4 tomy (już się nie mogę doczekać, gdy dorwę się do kolejnych :)).
2. Cud chłopak – kolejna wspaniała książka. Tym razem skierowana do dzieci i młodzieży, ale gwarantuję, że i dorosły się nią zachwyci. Ja się zachwyciłam.
3. Na wysokim niebie – debiut literacki autorki bloga krytycznoliterackiego „Książki Zbójeckie”. Muszę przyznać, że bardzo dobrze się tę książkę czytało. Danuta Awolusi ma lekkie pióro i umie opowiadać.
4. Umysł w ogniu – uwielbiam takie pozycje!!! Prawdziwa historia dziennikarki, której umysł zaczął bardzo poważnie szwankować. To, co przeżyła… brak słów… musicie to przeczytać!
5. Dziewczyna w lustrze – Cecelii Ahern nie trzeba nikomu przedstawiać (prawda?). Tym razem miałam możliwość zapoznać się z jej opowiadaniami. Dość surrealistycznymi, ale jakże intrygującymi.
6. Wtorki z Morriem – moje pierwsze spotkanie z Mitchem Albomem. Dość moralizatorskie, ale jest to do wybaczenia biorąc pod uwagę fakt, że autor złożył tym sposobem hołd swojemu nauczycielowi. Swojemu mistrzowi.
7. Dom złudzeń. Iga – pozycja ciekawa, choć główna bohaterka bardzo irytująca. Książka ku przestrodze? Możliwe.
8. Katechizm polskiego dziecka – małe co nieco dla każdego małego Polaka. Warto znać.

Udało mi się obejrzeć jeden miniserial. Byłam też w kinie na bardzo przyjemnym, baśniowym seansie.

1. Wszystko dla pań [DVD] – drugi sezon. Lubię to. Nawet bardzo ;)
2. Czarownica – największe brawa należą się Angelinie Jolie. No i ten pomysł, by pokazać historię Śpiącej Królewny nieco z innej strony… Wielki plus. Choć nie mogę niestety powiedzieć, by całość powalała, to i tak warto ten film zobaczyć.

ZDOBYCZE

SAMSUNG CAMERA PICTURES

KSIĄŻKI:

1. Zakochać się – do recenzji od Business& Culture i wyd. Akurat
2. Poszukiwany Colin Firth (audiobook) – wygrana od wyd. Świat Książki
3. Decyzja – do recenzji od wyd. Świat Książki
4. Dziewczyna w lustrze – j.w.
5. Wtorki z Morriem – j.w. (+ kubek promocyjny z serii Leniwa Niedziela – kawa w nim smakuje wybornie ;))
6. Potomkowie pierwszej czarownicy – akcja Zuzanny Gajewskiej – „Moja książka w Waszych rękach”, a więc tylko chwilowo u mnie ;)
7. Cud chłopak – do recenzji od wyd. Albatros (+ torba bawełniana w prezencie :))
8. Syberia. Moje miejsce na ziemi – za recenzję przedpremierową od wyd. Replika
9. Jedna krowa łaciata – do recenzji od wyd. Novae Res
10. Kuba i czarodziejskie nożyczki – j.w.
11. Ołowiany dobosz – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka
12. Kocham ciebie, mamo – j.w.
13. Katechizm polskiego dziecka – j.w.
14. Dom złudzeń. Iga – do przedpremierowej recenzji od wyd. Replika
15. Cienie przeszłości – j.w.

PŁYTY na MOJĄ PÓŁKĘ (niewidoczne na zdjęciu):

1. Ale Doroty Miśkiewicz (z autografem)
2. Nap Marka Napiórkowskiego (z autografem)
3. Horse & Power Pink Freud (z autografem Wojtka Mazolewskiego)

Wszystkie te płyty zakupił dla mnie mój ukochany Krzyś na koncertach owych artystów <3 Ależ on mnie rozpieszcza ;) :)

WYDARZENIA

1. Koncert Doroty Miśkiewicz i Marka Napiórkowskiego w Jazz Club Papaja – bardzo przyjemny występ. Bardzo. (13.06)

fot. Jakub Ćwiklewski

fot. Jakub Ćwiklewski

fot. Jakub Ćwiklewski

fot. Jakub Ćwiklewski

2. Spotkanie rodzinne „W świecie dawnych gier i zabaw” organizowane przez Muzeum Historyczne w Ełku – prowadziłam tam warsztaty edukacyjno-rekreacyjne dla dzieci. Szkoda tylko, że pogoda nie dopisała… (14.06)
3. Nawiązałam nową współpracę. Z wydawnictwem Colorful Media. Czas przypomnieć sobie języki obce, z których niegdyś byłam całkiem niezła ;) English Matters i Deutsch Aktuell to czasopisma, które, mam nadzieję, mi w tym pomogą :) A i na hiszpański przyjdzie w końcu pora (wszak zawsze chciałam się tego języka nauczyć).
4. Minął rok odkąd pojawił się pierwszy wpis na moim blogu i z tej okazji zorganizowałam dla Was konkurs (26.06).

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze.

 

6 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: czerwiec ’14

  1. Bombeletta pisze:

    Piękne zdobycze i bardzo godna liczba przeczytanych buków (przybijam wirtualną piątkę!) :) Teraz nie pozostaje nam nic, jak wyczekiwać kolejnych tomów Parabellum :D MUSZĘ wiedzieć co dalej z moim ukochanym Obeltem <3

Skomentuj

