KULTURALNIE BYŁO: kwiecień ’14

Jak ten czas szybko mija! Kolejny miesiąc za mną. KWIECIEŃ. Jeden z moich ulubionych miesiąców. Z różnych przyczyn. Zacznijmy od tego, że 7 kwietnia 1988 r. przyszłam na ten piękny świat :) Dzięki rodzicom rzecz jasna, którzy 9 kwietnia (5 lat wcześniej) wzięli ślub. No i 6 kwietnia 2012 r. to oficjalna data, odkąd jesteśmy razem – ja i Krzysztof :) Co ciekawe, wiele lat temu spotkaliśmy się po raz pierwszy i to również był kwiecień (muszę to sprawdzić dla pewności!). Nie powinien więc dziwić fakt, że to właśnie w kwietniu weźmiemy ślub w przyszłym roku :) Wiosna w sercu i za oknem :)

Co zaś tyczy tego kwietnia, to czas na jego kulturalne podsumowanie.

LICZBY

Przeczytałam 7 książek, co chyba nie jest najgorszym wynikiem:

1. Zagadka śmierci Strufiego – bardzo ciekawy, choć nieco „dziwny” debiut. Wart jednak poznania.
2. Historie, w których nic się nie dzieje – opowiadania na dłużej, idealne do czytania na łonie przyrody.
3. Dociekanki małej Janki – coś dla maluchów. Książeczka mądra i bardzo przyjemna.
4. Homoseksokracja – absolutne zaskoczenie poziomem literackim autora. Szczerze polecam! Dość kontrowersyjna, ale jakże dobrze napisana dystopia.
5. Sherlock Holmes, t.1 – to wydanie jest po prostu świetne! A Sherlocka po prostu trzeba znać!
6. Szklany deszcz – największe rozczarowanie miesiąca, największe rozczarowanie, odkąd prowadzę bloga, w ogóle! Nie polecam nikomu…
7. Bezcenny dar – ciekawa opowieść o tym, jak żyć pełnią życia. O wartościach najważniejszych w życiu każdego człowieka.

Obejrzałam i zrecenzowałam tylko jeden film na DVD:

1. Don Jon – komedia dla dorosłych, nie dla każdego. Mnie nie do końca przekonała, ale wiem, że wielu osobom bardzo przypadła do gustu. Także i Wam może się spodobać.

ZDOBYCZE

SAMSUNG CAMERA PICTURESKSIĄŻKI:

1. Żółte kółka. Mam na imię Inna – wygrana w konkursie na blogu Książka psychologiczna
2. Zielone jabłuszko – od Anity z Book Reviews :)
3. Brawo, Valentine – j.w.
4. Oszaleć z miłości – j.w.
5. Błękit paryski – j.w.
6. Bezcenny dar – do recenzji od wyd. Replika
7. Trzy sypialnie, jeden trup – j.w.
8. Dom Juliusów – j.w.
9. Karol w krainie Orfanato – do recenzji od wyd. Novae Res
10. Światło we mgle – j.w.
11. Żółta sukienka – do recenzji od autorki, Beaty Gołembiowskiej
12. Nawałnica mieczy. Krew i złoto – do recenzji od wyd. Zysk i S-ka (jestem w trakcie czytania)
13. Syberia. Moje miejsce na ziemi – do przedpremierowej recenzji od wyd. Replika

Czytaliście coś z tego stosu? Może macie w planach?

FILMY DVD:

1. Don Jon – do recenzji od Best Film
2. Wszystko dla Pań, sezon 2 – j.w.
3. Sherlock Holmes, sezon 1 – j.w.
4. Sherlock Holmes, sezon 2 – j.w.
5. Sherlock Holmes, sezon 3 – j.w.SAMSUNG CAMERA PICTURES

TAKA MAŁA CIEKAWOSTKA

Pisałam już, że śpiewam. Że w Quintertonic. Że jest to moja pasja. Że praca wre. Jutro gramy w Suwałkach.

W kwietniu zostałam więc zaproszona do grona jury III edycji ełckiego Międzyszkolnego Konkursu Optymistycznej Piosenki Angielskiej „Don’t Worry, Sing Happy” – to było bardzo miłe doświadczenie :)

BLOGOWE ŁAŃCUSZKI

Udało mi się w końcu odpowiedzieć na pytania otrzymane wraz z nominacjami do Liebster Blog Award: TUTAJ

Zostałam zobligowana również do odpowiedzenia na pytanie: Jakim jestem czytelnikiem?
Agnieszko z In a bookworld – w świecie książek – dzięki ;)
Wyśledziłam przy okazji, od kogo zaczęła się ta zabawa – Książka.net.pl – choć blogerzy ją „nieco” uprościli ;)

Wracając do meritum, oto moja odpowiedź:

W czytaniu przede wszystkim staram się nie ograniczać. Czytam wszystko to, co w jakiś sposób mnie zaintryguje. Lubię poszerzać swoje horyzonty, „sprawdzać” nowe, wcześniej nieznane mi obszary literatury. Z chęcią więc sięgam po debiuty, tak rodzime, jak i te zagraniczne. Dzięki temu często zdarza mi się znaleźć jakąś literacką perełkę (Piotr Czubowicz, Marta Maciaszek, Róża Lewanowicz…). Nie stronię tym bardziej od książek powszechnie uznawanych za, mówiąc najogólniej, dobre. Lubię czytaćCzytam do końca. Rzadko zdarza się, że porzucam jakąś książkę. Po prostu daję szansę aż do ostatniej strony, a poza tym, jeśli mam się wyrazić źle o jakiejś pozycji, to tylko i wyłącznie po całościowym jej poznaniu. Rzadko czytam kilka książek jednocześnie. Zdarza się, owszem, ale zdecydowanie wolę robić to „po kolei” ;) Książki dla dzieci, młodzieży, dorosłych – jak najbardziej. Powieści obyczajowe, kryminalne, fantasy, biografie, non-fiction… – wszystko to czytam z niemałą przyjemnością, o ile akurat mam na to ochotę :) Ostatnio najwięcej czytam książek otrzymanych do recenzji, na inne nie starcza mi czasu… Dobrze, że wszystkie wybierane są przeze mnie, zgodnie z moją intuicją (która notabene rzadko mnie zawodzi). Księgarnie staram się omijać, bo popadam w jakiś obłęd i mogłabym wiele wówczas kupić (o ile portfel by mi na to, rzecz jasna, pozwolił). Wolę więc Internet, bo i promocje są nieco lepsze. W bibliotece również dawno nie byłam. Nie chcę gromadzić zbyt wiele, bo kiedy ja to wszystko miałabym przeczytać?!? ;) Jednak jak już owe miejsce odwiedzam, to przepadam – tyle jest tam do przejrzenia! Co zaś tyczy książek ulubionych – co rusz pojawiają się nowe. Jednak ostatnimi czasy totalnie zakochałam się w cyklu „Pieśń Lodu i Ognia” – Martin jest po prostu genialny!!!

No cóż, i to by było chyba na tyle. Mówiąc w skrócie – jestem czytelnikiem… otwartym. I na tym poprzestańmy :)

Zastanawiałam się, czy wywołać kogoś do podobnej wypowiedzi… Wszak nie lubię bawić się w takie łańcuszki (choć z sympatii do Was nie potrafię odmówić ;)).  To pytanie jest jednak dość ciekawe i nieograniczające – jest dobrym motywem do tego, by się sobie bliżej przyjrzeć. Tu pod względem własnego czytelnictwa, ale kto wie – może nie tylko…

Recenzencki, Qlturoom – czekam na Wasze odpowiedzi (o ile macie na to ochotę).

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze!

7 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: kwiecień ’14

  1. miqaisonfire pisze:

    Piosenkarka zespołu jazzowego ! Super :) Nie gracie może gdzieś na śląsku?? :) Z chęcią bym Was posłuchała na żywo.
    Poza tym, gratuluję, podsumowanie wyszło super, a zdjęcia stosików mają świetne kolory, bardzo mi się podobają.

  2. Tigerlily pisze:

    Bardzo dziękuję za zaproszenie i oczywiście na nie odpowiem… w stosownym czasie ;) A jako zapowiedź mojej odpowiedzi dodam, że jako czytelniczki mamy kilka wspólnych cech :)

    • Marta Augustynowicz pisze:

      Mój Krzysztof jest póki co dosyć zajęty, więc miałam chwilę czasu. Dopiero po południu wybywamy w plener, by skorzystać z jeszcze (!) pięknej pogody ;)

Skomentuj

