KULTURALNIE BYŁO: styczeń ’14

Tak jak zapowiadałam – nowy cykl na moim blogu! KULTURALNIE BYŁO, czyli comiesięczne podsumowanie moich doświadczeń z ogólnie pojętą kulturą: co nowego nabyłam, co przeczytałam/obejrzałam/wysłuchałam, gdzie byłam, co widziałam etc. Mam nadzieję, że się Wam spodoba :) No więc zaczynamy!

Nowy Rok, nowe postanowienia – nie będę zmyślać, że mnie to nie dotyczy ;) Stawiam sobie nowe wyzwania, wyznaczam nowe cele… Tym razem postanowiłam skupić się na dalszym rozwijaniu mojego bloga. Z tego właśnie powodu wzięłam udział w konkursie na BLOG ROKU 2013 – wiedziałam, że nie mam szans na wygraną, aczkolwiek liczyłam na to, że dotrę dzięki temu do większej ilości czytelników. Promocja ważna rzecz – trzeba być „widocznym” ;) Zależy mi na tym, by było Was coraz więcej, bo jest to duża motywacja do dalszego działania. Cały czas rozmyślam nad kolejnymi „małymi kroczkami” – wierzę, że będzie tu coraz lepiej, tak dla Was, jak i dla mnie :)

LICZBY:

W styczniu udało mi się przeczytać 5 książek:
1. Obietnica gwiezdnego pyłu – Priscille Sibley
2. Uśpione marzenia – Natalia A. Bieniek (przedpremierowo!) – od tej pozycji rozpoczęłam swoją współpracę z Wydawnictwem Replika
3. Zły człowiek – Jarosław Kowal
4. Starcie królów – George R.R. Martin
5. … Chyba nie mogę Pani posądzić o demonizm – Marek Wyszomirski-Werbart

Pierwsza recenzja, która pojawiła się w styczniu b.r. była na temat książki przeczytanej w grudniu 2013 roku, a mianowicie:
Gra o tron – George R.R. Martin (koniecznie przeczytajcie!!!)

SOBOTA z FILMEM (nowy cykl – co sobota kolejna propozycja filmowa ode mnie)
Byłam w kinie na 2 filmach:
1. Kamerdyner – Lee Daniels
2. Pod mocnym aniołem – Wojciech Smarzowski
Na DVD natomiast obejrzałam 3 filmy:
1. Zapiski młodego lekarza (miniserial)
2. Przed północą – Richard Linklater (kocham tę serię!)
3. Frances Ha – Noah Baumbach

PŁYTA z MOJEJ PÓŁKI (specjalnie dla Was stworzyłam ten cykl, biorąc na warsztat płyty, w których zasłuchuję się z największą przyjemnością, mając nadzieję na zarażenie Was moimi ulubionymi dźwiękami):
1. Little Earthquakes – Tori Amos
2. Girl Talk – Monika Borzym

ZDOBYCZE:

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Od góry:

Egzemplarze recenzenckie:

1. Frances Ha – od Best Film
2. Królowie lata – j.w.
3. Synekdocha. Nowy Jork – j.w
4. Chwile zamknięte w obrazkach – od Warszawskiej Firmy Wydawniczej (za sugestią autorki, Haliny Biedroń!)
5. Uśpione marzenia – od Repliki
6. Zniewolony. 12 Years a slave – j.w.

Inne:

7. Żona Beduina – od Marty z bloga Miqaisonfire (za zostanie 300. fanem na fb) – dziękuję!
8. Ptaki ciernistych krzewów – zakup w Biedronce, 9,90 zł
9-18. Malinche. Malarka słów; Przepiórki w płatkach róży; Obiecaj mi; Papierowe marzenia; Ogród wieczornych mgieł; Katarzyna Wielka; Mitologia Greków i Rzymian; Trójka z dżemem. Palce lizać! Biografia pewnego radia; Historyczne rozmowy o życiu z Johnem F. Kennedym; Metamorfozy z Marilyn Monroe – zakup na znak.com.pl, 59,90 zł za wszystkie tytuły!!!

Z WIZYTĄ:

31 stycznia, a więc ostatniego dnia tego miesiąca, mój K. zrobił mi przepiękną niespodziankę – zabrał mnie do Pragi!!! Miał w tym swój ukryty cel – o czym dowiedziałam się już dnia następnego – jednak z racji, że to już luty, to nie będę się już więcej na ten temat rozpisywać ;) Co zaś tyczy samej Pragi – koniecznie uwzględnijcie ją w swoich planach urlopowych – jest przepiękna i warta tych mega obolałych nóg od wielogodzinnego zwiedzania :)

SAMSUNG CAMERA PICTURES

I to by było na tyle. Mam nadzieję, że w kolejnych miesiącach dojdą do listy również różne ciekawe wydarzenia, koncerty, spotkania…

Bo piękne rzeczy dzieją się w kulturze! :)

 

17 thoughts on “KULTURALNIE BYŁO: styczeń ’14

  1. Bombeletta pisze:

    Piękny zestaw buków (muszę zapolować na „Ptaki ciernistych krzewów”) :) i ta romantyczna Praga – gratulacje :)

    Pozdrawiam,
    Olga
    WielkiBuk.com

  2. Klaudia pisze:

    Jak jest kulturalnie – to zawsze jest dobrze.
    I dlatego tu zagoszczę ;)

    Co do ilości książek – w zeszłym roku nie przekroczyłam magiczne liczby 50 w rok, ale w tym roku chyba się postaram, bo mi sie bardzo czytelniczo zaczął.
    A tu będę podglądac co jeszcze czytac :)

  3. zajeckicajec pisze:

    Hoho, na bogato, bo stos ogromny. Część wygląda mi na przecenę ze Znaku, bo kilka z nich sama posiadam ;) Mi w styczniu jakoś się udało 6 przeczytać (w tym jedna cieniutka dla dzieci), ale i tak chyba wychodzi, że styczeń zacnie czytelniczy :)

    • Marta Augustynowicz pisze:

      Też myślę, że zacnie czytelniczy ;) najwięcej czasu zajęło mi czytanie „Starcia królów” – tyyyyle tam stron ;) Ale zdecydowanie warto!
      co do stosiku – znak ma naprawdę świetne promocje! 10 książek za 59,90 – jakiś obłęd ;) Sama Marilyn Monroe normalnie tyle kosztuje :)

    • zajeckicajec pisze:

      Ja ostatnio koleżance użyczyłam swojego konta i zamówiła ona 16 książek za 100zł, bo u nich promocje łączą się, co znaczy, że można było nabrać mnóstwo książek w koszyku za 200zł i wpisać sobie kod, który obniża cenę zakupów o 100zł :)

  4. Recenzencki pisze:

    Można powiedzieć – wszystkiego dobrego na nowej drodze życia? ;)

    Evans, o Evans :D cieszę się, ze się skusiłaś!!!!!!!!!! Czekam na Twoje recenzje! :)

Skomentuj

