GIRL TALK – Monika Borzym

girl talkMoja przygoda z muzyką Moniki Borzym rozpoczęła się od jej coveru piosenki „American Boy” (oryg. Estelle). Kiedy po raz pierwszy usłyszałam ją (tę piosenkę) w radiowej Trójce, nie mogłam wyjść z podziwu, jak „smacznie” i świadomie została zaaranżowana. Nabrała całkiem nowego, świeżego brzmienia – tak bardzo trafiającego w moje gusta muzyczne. Zainteresowałam się tak bardzo, iż ostatecznie zostałam szczęśliwą posiadaczką debiutanckiej płyty wykonawczyni zasłyszanego utworu.

A jakie było moje zdziwienie, gdy się dowiedziałam, że ta jakże dojrzale śpiewająca dziewczyna, nagrała tę płytę, mając zaledwie 21 lat (rocznik ’90)! Bardzo miłe zaskoczenie. Taka młoda, a taka zdolna i tak bardzo zachęcająca do dalszego jej słuchania. Perełka na naszym polskim rynku muzycznym – choć mieszkająca za oceanem – a przy tym współpracująca z czołowymi muzykami amerykańskimi (m.in. Gil Goldstein, Aaron Parks, Larry Grenadier, Eric Harland).

Girl talk

Monika Borzym, z myślą o swoim pierwszym albumie, wzięła na warsztat utwory innych, doskonale znanych nam kobiet, m.in. Amy Winehouse, Erykah Badu, Dido, czy wspomnianej wyżej Estelle. Piosenki, bardziej lub mniej kojarzone, otoczyła swoim ciepłym, łagodnym, jazzowym wokalem, tworząc z nich całkiem nowe propozycje na dźwiękowe czasoumilacze (idealne na obecny zimowy klimat). I wcale nie przeszkadza mi, że nie są to jej autorskie piosenki. Sposób, w jaki je wykonała, jest na tyle dobry, profesjonalny i na tyle zapadający w pamięć, że chwilami mam wrażenie, jakbym słuchała jej własnych kompozycji – choć pod względem aranżacji, interpretacji takimi właśnie są! A że nagrane w towarzystwie zacnych muzyków – to właściwie nie ma do czego się przyczepić. Monika znakomicie nastraja, a swoimi świadomymi, niespiesznymi, bezpretensjonalnymi dźwiękami przekonuje, że wie, co robi – a robi to wyśmienicie!

Szczerze zachęcam Was do zapoznania się z twórczością naszej rodzimej artystki.
Stosunkowo niedawno pojawiła się zresztą jej nowa płyta „My place”, po którą jeszcze nie sięgnęłam, ale to już tylko kwestia czasu :)

***

„American Boy” – utwór, od którego wszystko się zaczęło… :)

 Poniżej jeden z moich ulubionych numerów.

***

Girl Talk (2011) – Monika Borzym, Sony Music

7 thoughts on “GIRL TALK – Monika Borzym

Skomentuj

